• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121306
+
-

استفاده از عکس هاشمی

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره روابط آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در یک دوره‌ای آقای یزدی خیلی به آقای هاشمی نزدیک بود و از آقای هاشمی استفاده‌های زیادی کرد؛ برای مثال در یک دوره از انتخابات کاندیدا شده بود و می‌خواست رأی بیاورد اما مشکلاتی هم در افکار عمومی برایشان پیش آمده بود. آن زمان از آقای هاشمی خواست که عکس آقای هاشمی در آن اعلامیه تبلیغاتی کنار عکس خودش باشد تا با استفاده از آن عکس برد تبلیغاتی بیشتری پیدا کند و رأی بیاورد که آقای هاشمی موافقت کردند و اینطور هم شد ولی از یک مقطعی ایشان در مقابل قرار گرفت.

  از کاندیداتوری ظریف و لاریجانی می‌ترسند
پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم و عضو فراکسیون امید در مجلس، در رابطه با توهین و تهمت‌ها به رئیس‌جمهور، رئیس پیشین مجلس و وزیر امور خارجه به برنا گفت: انتخابات۱۴۰۰ نزدیک است و ظریف و لاریجانی از کاندیداهای بالقوه هستند. به‌نظر می‌رسد اگر این افراد در انتخابات حضور پیدا کنند رقیبی جدی برای آنها خواهند بود از این‌رو از هر حربه‌ای برای حمله به آنها استفاده می‌کنند و نهایتا از کاندیداتوری ظریف و امثال او می‌ترسند. برجام که ثمره تلاش مجلس نهم و دهم بود، در این دولت می‌تواند طی ماه‌های آینده گشایشی به همراه داشته باشد که قطعا آنها مخالف این هستند که دولت روحانی موفق به بازگرداندن تعهدات برجامی آمریکا شود.

  تخریب هاشمی، مسئولیت احمدی‌نژاد بود
محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت در اظهاراتی درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خبرآنلاین گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد یکی از مسئولیت‌های اساسی خود آقای احمدی‌نژاد تخریب آقای هاشمی بود ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد در تهران رأی اول را آورد. یعنی با اینکه یک زمانی بسیار به ایشان حمله شده بود اما بالاخره مردم قدرشناس در زمان انتخابات خبرگان، آخرین انتخاباتی که ایشان شرکت کرد، به ایشان رأی بالایی دادند؛ آن هم در شرایطی که عده‌ای از اصولگرایان از کاندیداتوری ایشان حمایت نکردند و فقط عده‌ای حمایت کردند.

  رجل سیاسی، مفهوم جنسیتی ندارد
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مشخص شدن تکلیف واژه رجل سیاسی در ادبیات سیاسی ایران گفت: در لایحه دولت و طرح اصلاح قانون انتخابات که از سوی نمایندگان پیگیری می‌شود، در مورد مفهوم «رجل سیاسی» مغایرتی با آنچه در قانون اساسی آمده وجود ندارد. معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری بیان کرد: رجل سیاسی در قانون اساسی مشخص است، در این قانون کلمه رجال را به این خاطر استفاده کردند که جنسیت را در بر نگیرد که این موضوع در مذاکرات قانون اساسی هم وجود دارد و شهید آیت‌الله بهشتی و خانم مینو گرجی در این مورد به‌صورت روشن صحبت کرده‌اند.

  نباید تصور شود که «قحط‌الرجال» داریم 
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگویی با ایرنا درباره احتمال شرکت محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ بیان کرد: اطرافیان او نگاه‌های مختلفی دارند، عده‌ای می‌گویند باید شرکت کند و معتقدند توان اجرایی قالیباف بیشتر از نقشی است که او در قوه مقننه دارد. برخی هم معتقدند که نباید ریاست قوه مقننه را رها کند و دنبال ریاست‌جمهوری باشد چون رها کردن قوه ‌مقننه برای کشور مناسب نیست. این فعال اصولگرا ادامه داد: به‌نظرم در دنیا نباید این تصور ایجاد شود که ما در کشور «قحط‌الرجال» داریم و فقط چند نفر مشخص برای پست ریاست‌جمهوری داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید